úterý 19. února 2008

Softwarové noviny

Softwarové noviny bylo vydavatelství, které od roku 1992 vydávalo stejnojmenný měsíčník, který se dle mého názoru od ostatní konkurence odlišoval tím, že byl postaven na výrazných osobnostech (Petr Koubský, Ivan Straka, Bohumil Herwig), a pro mě osobně významný tím, že jsem ho měl několik let předplacený a dokonce jsem jednu dobu uvažoval o tom, že bych v něm rozvíjel svou novinářskou kariéru.
Roku 1999 předal Petr Koubský šéfredaktorské křeslo Ivo Minaříkovi a začal se věnovat projektu Inside - (cenově) prestižního měsíčníku kombinovaného s týdenní informační službou.
Měsíčník Softwarové noviny se v roce 2005 z mě ne zcela jasných důvodů přejmenoval na Click! a s úvodem roku 2008 přichází změna daleko závažnější. Vydávání Click!u přebírá vydavatelství Grafika Publishing (které tuším nevydává žádný tištěný titul, ale provozuje několik internetových serverů) a Inside společnost Westminster.
Petr Koubský z Inside odchází a na jeho místo šéfredaktora nastupuje Lukáš Kříž, kterému jako redaktor sekunduje (dramatická pauza) Daniel Dočekal. Dočekal se také stará o nový web Inside, jehož převzetí bylo snad nějakým způsobem dramatické ("nebyl přístup k databázi, web si nový vlastník musel postahovat").
Společnost Softwarové noviny se pod vedením svého ředitele a vlastníka Michala Tomáše prý nadále hodlá věnovat oblasti "marketingových brožur a speciálních odborných akcí". Čemu se bude věnovat Petr Koubský se mi nepovedlo zjistit, ale nepředpokládám, že novináři jeho kvalit bude stačit psát skripta pro VŠE, kde mimo jiné učí.

I když předplatitelem Softwarových novin/Click!u už dlouho nejsem a Inside jsem nikdy nebyl, neubránil jsem se nezamáčknout slzu...

1 komentář: